2015. július 10., péntek

Átgélesedett mézes szappan

Egy korábban készített szappanom, egy mézes-mákos szappan, legnagyobb örömömre teljesen átgélesedett! :)
Ez nekem igazán nagy élmény, mert imádok a határokkal játszani, és ez a szappan egy igazi balance-élmény volt egy magamfajta szappankészítőnek...éppenhogy nem melegedett túl....(egy aprócska, 2x2mm-es  folt azért látható volt rajta, ami az induló túlmelegedésre utalt...), pedig mézes is, és mákos is, valamint tejes is, ráadásul tömbben készült.

Ha valakit érdekel esetleg: 1kg össztömegű, 1 nagy, púpos evőkanál vegyes virágmézzel készült, 3 evőkanál egész mákkal, ekeverve a masszában. A tömböt csak egy vékony folpackkkal fedtem, de csak 3-4 órára, aztán azt is leszedtem a tetejéről, így sikerült kivédenem a túlmelegedést. Közben persze folyamatosan ellenőriztem a fa formán keresztül kézel a hőmérsékletet, Egyszer éreztem nagyon forrónak, ekkor 5 percre betettem a hűtőbe, aztán kivettem, és hagytam tovább dolgozni, lesz ami lesz alapon. Bejött...;)


Mézes-mákos-juhtejes szappan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése