2015. július 21., kedd

Mert mindig kell egy alaprecept 2. Éjszakai arckrém/száraz bőrre való arckrém alaprecept.

Alaprecept, mert csak a kereteket adom meg hozzá, a többit rábízom mindenkire, annak megfelelően, hogy milyen a bőrtípusa. Én ugyanis alapvetően annak a híve vagyok, hogy értsük meg, hogy mit csinálunk, hogy hogyan működnek a különböző emulgeáló szerek, valamint hogy mely olajak/virágvizek/gyógynövény hidrolátumok mire valók, így bárki keverhet otthon olyan arckrémet, ami valóban neki való.

Ehhez a recepthez Plantemuls emulgeátort használtam.

A Plantemuls egy meglehetősen dús konzisztenciát adó emulgeátor. Nagyszerű, stabil, habos krémek  készíthetőek a segítségével, ám ehhez az emulgeálást minimum 3 percig csinálni kell, amíg a krém teljesen össze nem áll. A plantemuls kissé, bár nem túlságosan zsíros érzetet ad, így szerintem akár nappali krémekhez is használható, főleg száraz bőr esetén. Az ajánlott százalék 2-6, de nekem annyiszor ment már szét (főleg korábban, manapság már nem) emulzióm, hogy általában a felső határt választom. Így az alábbi krémben 6%-ban szerepel, ennek nyugodtan lehet akár a felét is venni (a receptben 1 g-ot), így csökkenthető a krém zsírossága.

Zsírosság szempontjából fontos még a méhviasz jelenléte. A méhviasznak önmagában is megvannak a jó tulajdonságau bőrünkre, de valóban képez egy enyhe fimréteget a bőrön, ami arckrémek esetében nem biztos, hogy kedvező. Főleg nappal. Éjszakára bevállalható, mert tényleg jó hatása van. Így aki nem szeretné ezt az alapanyagot, a krémbe, az nyugodtan el is hagyhatja. Bár az emulziót azért segít stabilizálni.

A bázisolajat, mint mondtam rátok bízom.

A vízfázist is.

A krém 70% zsírfázist tartalmaz!

Recept:

4g bázisolaj
1 g méhviasz
2 g plantemuls
2g sheavaj
21g vízfázis

tetszés szerint illóolaj (4-6 csepp)
6 csepp Rokonsal
1g E vitamin

A bázisolaj+méhviasz+plantemuls együtt melegítendő, nem lobogó vízfürdőn. Amikor összeolvadt, beletesszük a shea vajat, levesszük a vízfürdőről, és addig kevergetjük óvatosan, amíg felolvad. A felmelegített vizet (én fel szoktam forralni, az is csírátlanít) egyszerre öntjük a zsírokhoz, majd elkezdjük emulgeálni, és 3 percig habverőzzük. Ha összeállt a krém, hozzáadjuk az illót, a Rokonsalt és az E vitamint. Ez után kifertőtlenített tégelybe töltjük, és hűtőbe tesszük. A végleges konzisztenciát másnapra éri el.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése