2015. július 20., hétfő

A tejes-viaszos szappanok kéksége

Már megint kék szappanok...Kérésre készültek.

Azt hittem, hogy egyszerű lesz a dolog, mert van kék pigmentem, így csak hozzáteszem a megfelelő mennyiséget a masszához, és lőn a kék szín. Pigmentel színezni olyan könnyű...;) Ám tévedtem, kék szín nem volt, zöld viszont annál inkább. Nem kifejezetten szép zöld, hanem valamilyen halvány, áttűnő zöldség, ami kéknek egyáltalán nem mondható.

Először arra gondoltam, hogy a tej miatt lehet ez a megviccelés, így kipróbáltam ugyanabban a receptben a színezést, csak vizes alappal. A zöldség újra előjött. A különbség annyi volt, hogy ha elég sok pigmentet tettem a masszához, akkor halvány kék színt kaptam (itt már kb. fél mokkáskanálnyi mennyiségnél tartottam pigmentből...).

Akár hiszitek, akár nem (bár lehet, hogy ez valakinek triviális), a zöld szín oka a masszában lévő viasz volt. Amikor "ugyanaz" a recept viasz nélkül készült, a szappanok valóban kék színűek lettek. :) De az én "jól ismert" szappanjaim viaszt is tartalmaznak, így ez nyilván csak félmegoldás, eddig.

Talán emlékeztek még a szén kékes-szürkésre színező hatására. Ezt a szürkés árnyalatot nem szerettem volna, így önmagában nem volt megoldás, már viszont nem volt itthon hirtelen...Végső soron így a tejes-viaszos szappanjaim a kék pigment mellé kaptak 2 késhegynyi aktív szenet is. A zöldes árnyalat teljesen eltűnt, a kék kevéssé szürke, inkább viszonylag élént, és minél érettebbek a szappanok, annál mélyebbé válik ez a kék szín. Lásd képek alább, melyek miegint nem adják vissza az igazi színt, akárhogyis próbálkoztam...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése