2014. augusztus 8., péntek

Sírnak a szappanok...?

3 napig egyfolytában esett az eső. A levegő páratartalma 76% volt ott, ahol a szappanjaim érnek (21 fok!!). Érnének... ugyanis érés helyett inkább sírnak, vagyis gyöngyözik a felszínük. A már érett szappanok felszínén is nagyon apró cseppecskék jelentek meg, azokról a szappanokról nem is beszélve, melyek még érés alatt állnak. A képen látszik: a kicsi egy tengeri sószappan, igencsak bús kedvében van (talán azért, mert az igen higroszkópos NaCl a levegőben lévő vizet ilyen mértékben képes megkötni???), a nagyobb, egy már érett samponszappan annyira nem lógatja az orrát, de a kedve láthatóan nem derűsebb, mint az ember lányának ebben az esős időben. Először egy pillanatra megilyedtem, amikor megláttam őket, aztán rájöttem, hogy ez csak víz (megszagoltam, megkóstoltam), és gyors mentőakcióba kezdtem. Áttettem őket egy 26 fokos, 64% páratartalmú helyiségbe, és a víz kb 1 óra alatt elpárolgott a felszínükről. Mivel alapvetően kíváncsi természet vagyok, ezért egyet ott hagytam sírni...vajon a hőmérséklet és a páratartalom az érés sebességét is csökkenti? Majd megírom...:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése