2014. augusztus 2., szombat

Mézes hajformázó – a tökéletes...

Ha úgy dönt az ember, hogy házilag készíti el a kozmetikumait, akkor a tökéletes hajformázó megalkotása az egyik legnagyobb kihívás. Illetve egyáltalán a hajápolási szerek elkészítése is nagy kihívás...:)
Írtam már egyszer egy könnyen elkészíthető hajzseléről (http://hazimanufaktura.blogspot.hu/2014/05/hajfixalo-zsele-keszitese.html), aminek az az előnye, hogy tényleg csak néhány perc megcsinálni, hátránya viszont az, hogy szinte minden esedékes hajmosás alkalmával újra kell készíteni, mert kérdéses az eltarthatósága, valamint a gél sajnos nem elég stabil, és előfordul, hogy elfolyósodik. :(
Ezért gondoltam a mézre. A méz egy örök megoldás ilyen kétes esetekben, hisz jót tesz a hajnak, a belőle készített termék nem romlik meg, és az előzetes híresztelésekkel ellentétben a legyek-méhek-darazsak sem jönnek ránk a nyári kánikulában...:)) cserébe tényleg működik, nem veszít a hatékonyságából, mint a zselé például. Ezzel a készítménnyel a megmosott, még nedves haj is formázható hajszárítóval, valamint a már beszárított hajra fújva fixálja is a frizurát. Mivel olyan alapanyagokból van összeállítva, melyek kifejezetten hatékonyan ápolják az erősen igénybe vett hajat (lásd gyakori mosás /erre ajánlom ezt, hogy legalább SLS mentes legyen a samponunk: http://hazimanufaktura.blogspot.hu/2014/06/most-kell-szedni-csalant.html/, szárítás), ezért akár a hajmosások közötti napokban, száraz hajra is használható hajfixálóként. Mivel ez a hajfixáló kérdés tényleg bizonytalan, ezért úgy gondoltam, hogy most nem árulok zsákbamacskát, és immáron 2 hónapja próbálgatom ezt a terméket, szélben, esőben, napban...és bátran állíthatom, hogy jól működik! :))
Az eredeti recept innen származik: http://www.ecobeautybytes.com/2013/08/23/diy-hair-setting-lotion/

Az én receptem a fenti alapján a következő:
Keverjünk össze egy bögrében 1,5 dl meleg vízben 1 evőkanál mézet (én vegyes virágmézet tettem az enyémbe). Ha jól elkevertük, és kihűlt, akkor 2 evőkanál almaecet jöhet bele (receptem itt). Ha valakinek így túl almaecetes, akkor tegyen bele csak egy evőkanállal, és tegyen bele kicsit több illóolajat, hogy elfedje az almaecet szagát (ami egyébként néhány perc alatt elillan úgyis a hajról...). 1/4 teáskanál jojobaolajat is tegyünk bele. Ez után jöhet 4 csepp ylang-ylang illóolaj, 1 csepp panthenol, és 1 csepp E vitamin. Jól összerázzuk, és már készen is vagyunk. :) Sötétített pumpás flakonba tesszük, és a hűvös fürdőszobában tároljuk, hűtőszekrény nem kell hozzás, és lehet hozni-vinni is, nyaralásra, rokonokhoz...stb. 

Gyerekeknél is bátran használható!!! Sőt, ajánlott, hiszen a szokásaikat most alakítjuk ki, és fontos, hogy már korán megtanulják, hogy a házilag készített, természetes alapanyagú termékek a legjobbak.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örültem,hogy rátaláltam erre a receptre. Még ma kipróbálom...és bizony mi úgy neveltük gyermekeinket, hogy mindig a természetből merítsék a kozmetikumokat. :)

    VálaszTörlés