2014. augusztus 1., péntek

Mit kezdjünk még a rózsaszirmokkal?



Minálunk itthon a terasz tövében egész nyáron virágzik a futórózsa. A gyönyörűen nagy, vörös virágfejek teljes pompájukkal beragyoják a teraszt, a méhek döngicsélése bódító, az illat pedig a levendula, a rozmaring és a kaukkfű illatával elegyedik. Ez a hanglat annyira magával ragadó, hogy az ember lánya azon gondolkozik, hogyan is raktározhatná el azt télire. :)
A rózsavíz (http://hazimanufaktura.blogspot.hu/2011/05/rozsavizet-keszitettem.html) és a rózsakrém (http://hazimanufaktura.blogspot.hu/2011/10/rozsakrem.html) elkészítése a rózsa-varázs téli elraktározásának alternatívái lehetnek.
De mit kezdhetünk még a rózsaszirommal? A válasz egyszerű: szárítsuk le, így meg tudja őrizni színét, formáját és illatát is... a rózsaszirom szárítása azonban nem könnyű. Nehéz például megfelelő helyet találni, ahol elég meleg van, nem tűz a nap, és az enyhe szellő is jár. Mivel azonban a szirmok könnyűek, elfújhatja őket a szél, a nap hatásának köszönhetően eltűnhet a gyönyörű szín, elillanhat az illat... Ezeknek a problémáknak a kiküszöbölésére lehet megoldás a rózsaszirmok mikrohullámú sütőben való szárítása. Az eljárás igen egyszerű, és gyors, bárki könnyedén kivitelezheti, akinek van otthon mikroja.
Én a következőképpen csináltam:
Próbaképpen leszedtem 1 marék, teljesen hibátlan, száradás, elszínesedés és rovarmentes rózsaszirmot. Ezeket a szirmokat egyenként, temészetes formájukat megőrizve kirakosgattam egy papírtörlőre, majd betettem a mikroba kb. negyed percre. Majd kivettem őket, és láss csodát, már készen is voltam! :) A rózsaszirmok teljesen vízmentesen kerültek ki a mikroból, ami annyit jelent, hogy kaptam egy marák szárított szirmot. Sajnos a mi mikronkon nem tudok fokozatokat állítani, így azt nem tudom megmondani, hogy milyen fokozaton, mennyi ideig szárítsuk a szirmokat, ezt érdemes próbálgatni. Az viszont fontos, hogy inkább először kevesebb ideig mikrozzuk őket, mert ha túl sokáig, nagy fokozaton történik a sütés, akkor bizony megéghetnek.
Mire használhatóak is ezek a szirmok?
- Betehetjük őket egy üvegedénybe, nagyon szép potpourrit kapunk belőle, főleg, ha kombináljuk levendulával, illetve eltérő színű illatos szirmokkal.
- Beletehetjük őket házi készítésű szappanjainkba. Bekeverhetjük a szappanmasszába is őket, illetve rászorhatjuk a massza tetejére is. Rózsafa illóolajjal kombinálva finom rózsás szappant készíthetünk...:)
- Felfűzhetjük őket egy vékony pamut fonálra, vagy akár átlátszó cérnára, és díszíthetjük vele a házunkat/lakásunkat.
- Mindezeken túlmenően, ezzel a szárítási módszerrel tartósíthatjuk a rózsaszirmokat télire. A szirmokat fém, fa, vagy papírból készült, jól zárható dobozba, esetleg papírzacskóba tesszük, és száraz helyiségbe rakjuk. Télen aztán főzhetünk belőle teát, felhasználhatjuk házi szappankészítéshet, készíthetünk belőle rózsavizet, rózsakrémet...stb.

Kellenes időtöltést kívánok! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése