2011. szeptember 3., szombat

Hibajavítás 2. rész

A képen látható barna színű samponszappanok némelyike ugyancsak kézi formázásra szorult a formából való kivétel után, főleg a kicsi szívecskék közül nem sikerült jó néhány. Azt hiszem azért, mert ezt a masszát is túl sokáig kevertem, és már nem volt elég folyékony a formába öntéshez. 
Viszont 24 óra után még mindig nagyon puha, és alakítható volt, ez látszik a gömb alakú szappan felszínén is, nagyon szépen eldolgozhatóak voltak a barázdák rajta. És egész szépen sikerült a téglalap alakú is. A rombusz és a szívecskék természetesen a formáknak köszönhetik alakjukat.
A puha, és könnyen formázható massza nyilván az összetételnek köszönhető, ez a következő volt:
- házi sörben (ezt nem én csináltam) és csalán teáben oldott lúg (38% folyadék)
- 2 rész olivaolaj
- fél rész ricinusolaj
- 1 rész jojobaolaj
- 2 rész kókuszolaj
- levendula és rozmaring illóolajok
- + neem olaj
- 5% olajfelesleg

A szappant a jojobaolaj és a ricinusolaj puhítja. Kb. 2 hete készültek, és mostmár szépen keményednek, szerintem jó állagú, és finom illatú samponszappanok lettek! A neem olaj hatására pedig kifejezetten kíváncsi vagyok.




Az alsó képen látható csúnya kupac alkotóelemei pedig eredetileg mosószappannak készültek, meleg technikával. 50% pálmaolajat és 50% kókuszolajat tartalmaznak, a tisztító hatásukkal nincs is semmi gond, és furcsa módon a kezet sem szárítják (habár a kókuszolaj tartalmuk elég magas). Szerintem azért, mert a pálmaolajnak is van egy kellemesen hidratáló hatása. A lényeg, hogy a formába öntésük sehogyan sem akart sikerülni, vagy 3x újraolvasztottam ezt a masszát. Aztán amikor végre sikerült formába öntenem, akkor meg elszúrtam a felvágást: a kész szappanok túl laposak és szélesek lettek, ezért elég könnyen, viszonylag rövid használat után eltörnek. Törötten pedig egyáltalán nem tudok velük rendesen ruhát mosni. Ezért aztán fogtam, és az összeset feloldottam vízbe, kb. 30%-os odatot csináltam belőle, és most mosogatószernek használom. Így nem veszett kárba egy csomó alapanyagom! :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése