2011. szeptember 4., vasárnap

Kanalazós technika


Ezek a szappanok  Judwil által, a Creativiky-n bemutatott kanalazós technikával készültek. Ez a technika egyszerűbb, mint gondolnánk, annyi az egész, hogy olyan masszát készítünk, ami nem pudingosodik gyorsan, ezt 2 részre osztjuk, mindegyiket, vagy csak az egyiket megszínezzük, és egyszer az egyik adagból, aztán a másik adagból kanalazunk a formákba. Nagyon mutatós, mintás szappanokat gyárthatunk ilyen módon, és végülis a kivitelezés sem bonyolult.
Ez az adag 4 rész olivaolajból, 1 rész kókuszolajból és 1 rész sheavajból készült, a végén öntöttem még hozzá jojobaolajat, borsmenta- és citrom illóolajakat. A citrom egyébként nagyon kiemeli, és még karakteresebbé teszi a borsment illatát. Nagyon üde, és frissítő lett az illata. A szappan alapja egyébként tejsavó, és színezéknek zöld agyagot használtam. A szappanok tehát kifejezetten zsíros, pattanásos bőrre valók.
Persze megint belenyúltam kézzel az egy napos szappanba, nem bírtam ki... :) most vízzel is rásegítettem a felületek kisimítására. A kis praliné alakú és a gömb születtek ilyen módon.
Még egy dolgot tanultam ennek az adag szappannak az elkészítése közben. Ha azt szeretnénk, hogy a formába öntés tökéletes legyen, tehát a massza hatoljon be a minta legapróbb barázdáiba is, akkor miután beletettük a szappanmasszát a formába, üssük oda az asztalhoz néhányszor gyengéden, de határozottan a forma alját.

2 megjegyzés:

  1. Csodásak a szappanok. Szabad megtudnom, hol tettél szert a formákra?
    Köszi
    Alíz

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    ha a csigákra gondolsz, akkor azok gipszkiöntő formák, hobbi kézműves boltokban lehet venni ilyeneket. :)

    VálaszTörlés