2011. szeptember 20., kedd

Alternatívák hajmosásra

Amióta elkezdtem házilag készíteni a kozmetikumokat, azóta keresem a bolti sampon alternatíváját is. Egy rakás módszert kipróbáltam már, ezért gondoltam, hogy csokorba szedem őket, és leírom Nektek is a tapasztalataimat. :)

Először is: az én hajam kb. normál, se nem zsíros, se nem túl száraz, mostanában (khm, ha van rá időm, na meg persze energiám) nem használok hajfestéket, csak tartós hajszínezőt. Na jó, talán hátul középen elég száraz azért. Szóval én csak ezen a hajtípuson tudom tesztelni a különböző hajtisztítási alternatívákat, ha valakinek van esetleg más tapasztalata, akkor kérem, hogy írja meg. :))

Ha elhatározzuk, hogy többé nem használunk bolti sampont, akkor a következő, általam ismert módszereket vethetjük be annak érdekében, hogy hajunkat tisztán tartsuk:

1.: Moshatunk hajat szódabikarbónával. Ezt megtehetjük úgy, hogy a porhoz annyi vizet adunk, amennyivel éppen egy még nem folyós, de nem is szilárd konzisztenciájú trutyit kapunk. Ezt mondjuk akár el is lehet készíteni előre több hétre. Ezzel a masszával mossuk meg minden alkalommal a hajunkat. Csinálhatunk szódabikarbónából egy egészen híg oldatot is, mindjuk 2 l vízhez adhatunk 3 evőkanállal. Ezzel is lehet hajat mosni. Én mindkettőt próbáltam, érdemi különbség nincsen, esetleg a kényelmi szempontok számíthatnak, a hígabb verziót minden alkalommal el kell készíteni. Éedemes a szódabikarbónás hajmosás után ecetes vizes öblítést alkalmazni, így szebb, fényesebb lesz a hajunk. Arra azért fel kell készülni, hogy az eredmény nyomába sem ér a megszokott, bolti samponozás eredményének, miszerint az alternatív módszer után valahogy nem érzi az ember olyan lágynak, és puhának a haját, de mindenképpen tiszta érzés azért. Még annyit adaléknak, hogy nekem 2 használat után totál kivette a tartós hajszínezőt a hajamból. Hi-hi. Nekem nem igazán vált be.

Kipróbáltam a szódabikarbónás módszert úgy is, hogy csalánteába (kb 2 literbe) tettem 3 evőkanál szb-t, ez után almaecetes vízzel ölítettem, és nagyon-nagyon szép lett tőle a hajam!! Csak ne szedné ki a színezőt, tuti ennél maradnék. :(

2.: A következő módszer a jól ismert tojássampon. Erre van egy csomó recept a neten, én az 1 tojás, fél citrom leve, fél kiskanál szb. + illóolajok módszert használtam egy darabig. Ez után is természetesen öblítettem ecetes vízzel. Ha ezt használja az ember, akkor érdemes nagyon-nagyon sokáig dörzsölni a fejbőrt, hogy a tisztító hatás is érvényesüljön. Az eredmény olyasmi, mint a szb-ás (1. pont) hajmosás után: tiszta érzés, de nem elég lágy, és könnyű a haj. Egyébként mindenféle híresztelésekkel ellentétben én sosem éreztem tojásszagúnak utána a hajamat. Viszont számomra szinte kivitelezhetetlen volt, hogy minden alkalommal el kell készíteni. Nem maradtam meg ennél a módszernél sem.

3.: Készíthetünk sampont otthon KOH-ból és a megfelelő olajokból is. Én készítettem egyet, ami sör, és csalántea alapú, olajokból pedig 2 rész olivaolajat, fél rész ricinusolajat, 1 rész jojobaolajat és 2 rész kókuszolajat tettem bele. Folyékony szappant csináltam, amihez nem alkalmazunk olajfelesleget, és meleg technikával készül. Kb. 30%-ra higítottam, és így tettem befőttes üvegekbe. Mikor előveszek egy adagot, akkor mindíg teszek hozzá búzacsíraolajat, és levendula, valamint rozmaring illóolajakat (ezek zsíros hajra jók különösen). Az így készült sampon nagyon jól tisztít, jól habzik, viszont a beletett extra olajak ellenére is az én hajam, az említett kényes területen száraz lesz tőle. Ez mondjuk biztos a tartós hajszínezés miatt van... Viszont a szb-ás és a tojásos módszernél hiányolt könnyű, tiszta, és lágy érzés is teljesen megvan.

4.: Samponszappanok: Ez a módszer számomra eddig a legtutibb! :)) Szerintem tök jól működik, egyszerű a használata, és minden híreszteléssel ellentétben nem kell utána ecetes vízzel öblíteni!! A titok az, hogy nem szabad a vizes hajat fésülni, csak ha már megszáradt!
Én két félét készítettem eddig, és nekem mindkettő bevált. Az egyiknek itt a receptje: http://hazimanufaktura.blogspot.com/search/label/hideg%20eljárással%20készült%20szappanokok
A másokat is mutogattam már a blogban, itt. Ez utóbbiból még van, habár elég drága lett, de ez csak azért van, mert "van benne" anyag. :) (750 Ft-ért adom darabját, kb 70-80 g egy darab)
Hogyan használjuk? Egyszerű: a bevizezett hajat egyszerűen bedörzsöljük a szappannal, addig, amíg jól fel nem habzik, aztán megmossuk, és egy kicsit rajtahagyjuk, majd leöblítjük. Ezt akár 2x meg lehet ismételni. Ezt a samponszappant főleg zsíros hajra ajánlom, a benne lévő illóolajok is ennek a hajtípusnak az ápolására alkalmasak. Kedves párom tegnap este kipróbálta, és miután kijött a fürdőszobából közölte, hogy nemcsak hajatmosni, hanem borotválkozni is jó volt vele, nagyon jól puhítja a szőrt, és nem marad síkos utána a bőre, illetve nem szárította a szája környékét. Pedig eredetileg  csak hajat mosni akart vele... Szóval pasiknak is ajánlom!



Még egy utolsó bekezdés arról, hogy mivel érdemes hajmosás után ápolni a hajat. Vannak olyanok, akik a gyógynövényes kivonatokkal való öblítésre esküsznek, ami nyilván tök igaz lehet, mert nekem is bejött a csalánteás öblítés. De könyörgök, bárcsak olyan jól szervezett lenne az életem, hogy már több órával a hajmosás előtt elkezdhetnék készülődni...ez nem mostanában lesz így. Nekem olyan módszer kell, ami kéznél van, és bármikor alkalmazható. A minap vettem is egy szórófejes flakont, amiben történetesen hidegen sajtolt szőlőmagolajat árultak. Gondoltam, hogy miután az olajat kiettük belőle, a falkont felhasználom, ahogy azt mindenhol írják, teszek bele jojobaolajat + illóolajokkal, és ezzel fogom kezelni a hajam már említett száraz területeit. Csakhogy az olaj elég lassan fogy (ja, kérem, kuriózum, nem ezzel sütjük a rántottát), így a minap ráfanyalodtam. Gondoltam, bátraké a szerencse, ráteszem ezt a hajamra. És láss csodát: bejött. Egészen kevés kell belőle, egy fújásnyi az én hajamra bőven elég. Olyan, mintha a hajszálak beszívnák az olajat, mert pár másodpercig fénylik tőle a haj, aztán ez a fény eltűnik, és tök jól megszűnik a szárazság is. Megjegyzem, hogy én pár hónapja már kipróbáltam a jojobaolajas kezelést is, de nekem annyira nem jött be, mert olajos maradt tőle a hajam. Bár lehet, hogy túl sokat tettem rá, mert akkor még nem volt tuti szórófejes flakonom...:)) De az biztos, hogy mostmár csak a szőlőmagolajnál maradok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése