2011. szeptember 9., péntek

Update szódabikarbónás kenyér és citromfűszörp

Van még citromfű, lehet belőle szörpöt gyártani, mert nagyon finom, még mindig. Én most a nyár végén öcsikém felkérésére csináltam egy adaggal, és a változatosság kedvéért mentát tettem hozzá, valamint egy fél citrom levét is belefacsartam. Az új recept:

3 liter víz
2 kg cukor
fél citrom leve
3 nagy marék citromfű
1 fél marék csokoládémenta (szerintem a borsosmenta is jó)

A vízben feloldjuk a cukrot, és beleáztatjuk a növényeket, valamint belefacsarjuk a citromot. 2 nap után lehet leszűrni, és mehet a hűtőbe/mélyhűtőbe.


A másik, hogy szerénység nélkül mondhatom, hogy tökéletesítettem a szódabikarbónás kenyér receptjét! :)) A lényeg, hogy egyáltalán nem kell ragadós tésztát csinálni, annyi folyadékot adjunk a liszthez, amitől éppen összeáll, és kellemes, nem ragadós tészta lesz belőle. Így nem kell hozzá olyan sok szódabikarbóna, hanem kb egy mokkáskanálnyi elég, és nem lesz az a sokak által nem szeretett mellékíze  a kenyérnek.

550g kenyérliszt
1 mokkáskanál szódabikarbóna
3 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolaj
só és bors ízlés szerinte + fűszerek/magok ízlés szerint
annyi víz/tejsavó (hát, szerintem ezzel a legfinomabb...) amitől a tészta összeáll, és nem ragad

Az egészet összedolgozzuk, kenyér alakúra formáljuk (forma nem kell, mert tartja magát), betesszük a sütőbe 200 fokra, és kb. háromnegyed órát sütjük. És kész is! :)

Jó évágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése