2014. május 7., szerda

Virágos szappan készítése

Méghozzá levendulás, a megfelelő rózsás-lilás színnel és szárított levendula ágacskákkal. Szép és jó illatú, testet-lelket símogat és táplál.



Elsőkét tegyünk friss fagyasztott, vagy szárított levendula ágakat a formák aljára.









Ezek után érdemes kikeverni a kívánt színt, azt a bizonyos levendulát, ami nem igazán "csak" lila, annál szerintem kicsit rózsaszínesebb, bár nyilván a lilának is van ezer féle árnyalata. :)




Én ezekhez a szappanokhoz kozmetikai pigmenteket használtam festék gyanánt, kékhez kevertem pirosat, így értem el a képen látható színt. A tapasztalat azt mutatja, hogy kicsit több pirosat kell keverni, mint amennyi első pillantásra elégnek tűnik, mert ez az árnyalat a szappan érésével jelentősen halványul.



Ha készen van a megfelelő szín, elkészítjük a szappanmasszát, a trace-be belekeverjük, majd a masszát a formába tesszük, nyugodtan rá lehet halmozni a virágokra.

A továbbiakban a hideg szappanok készítési módjának megfelelően járunk el.

Az eljárás eredménye képpen az alsó képeken látható szappanokat kapjuk. Szerintem nagyon hangulatos, amikor a használat során előbújik a levendulavirág.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése