2014. május 28., szerda

Hajfixáló zselé készítése

Most, hogy "frizurám" van, és búcsút vettem a lobonctól, már nem elég, ha egyszerűen hajat mosok, és lesz, ami lesz. (samponszappanok itt: http://hazimanufaktura.blogspot.hu/search/label/samponszappan) Ez a haj nem állhat össze-vissz...

Így aztán kénytelen voltam készíteni egy egyszerű hajformázót, és gondoltam, hogy ha készítek, akkor olyat, amit itt is megoszthatok. :)

Tehát a nagyon egyszerű recept:

- másfél dl ioncserélt víz
- 1 púpos teáskanál zselatin
- illóolaj
- panthenol

A vizet melegítsük fel, nem kell felforralni. Tegyük bele a zselatint, ami nyilván nem ízesített, szgosított...stb. jól keverjük fel kézi mixelővel. ez után töltsük flakonba, és csepegtessünk hozzá 2 csepp illóolajat. Ha zsíros a hajunk, használhatunk citrom, vagy menta illóolajat, ha száraz, akkor levendulát, rózsafát. Az illóolaj mellé tehetünk még 1 csepp panthenolt is a keverékbe. Az egészet jól rázzuk össze, és nem kell megijedni, ha még nem géles, néhány óra múlva az lesz. A hűtőben eláll 2 hétig is akár, de szerintem jobb, ha friss, valahogy jobban tartja a hajat.


Ami a hatását illeti, szerintem teljesen kielégítő. Én rögtön hajmosás után, a még vizes hajamra is tettem, illetve hajszárítás után is, már szárazon is kapott belőle a hajam. Nem hiszem, hogy ez a zselé megtartaná a tüsi hajat, de az én félhosszú hajamra, illetve a frufrumhoz nagyon bevált. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése