2014. április 9., szerda

Shea hab

Szégyen ide, szégyen oda, egészen tegnapig még egyáltalán nem készítettem shea habot. Egyszerűen feleslegesnek tartottam. Úgy gondoltam, hogy a sheavaj és az olajak összeolvasztása, majd hűtése tökéletesen elég a megfelelő állagú krém eléréséhez. Néhány napja viszont rámtört a vágy, hogy csináljak shea habot, csak úgy... illetve majdnem. Újdonsült gyermekem, Nimród bőre ugyanis újabban kissé száraznak bizonyul. Viszonylag jól karban tartható, ha rendszeresen kenem a popsikenőcsünkkel, de az eredmény nem tökéletes. Úgy gondoltam, hogy összekötöm a kellemeset a hasznossal, és készítek neki egy testápolót, ami mondjuk legyen shea hab, a következő összetétellel: búzacsíraolaj, körömvirágolaj (napraforgóolajban macerálva), és sheavaj. Hmm, jól hangzik... :)



Úgy tudtam, hogy  a shea habot 50% sheavajból és 50% bázisolajból készítik, én viszont ezt kissé olajosnak tartom, így 55-45%ra módosítottam az összetátelt, a sheavaj javára. A leírtak szerint lereszeltem a sheavajat, hozzáöntöttem az olajakat (kb 1/3 búzacsíraolajat, és 2/3 körömvirágolajat használtam), majd elkezdtem kézimixerrel összedolgozni őket. Az eredmény látványra nagyon bíztató volt, azonban amikor kenni próbáltam a művet, apró shea darabokat véltem felfedezni benne, ami, hát, nem volt túl gusztusos, és a használata sem bizonyult praktikusnak. Akármeddig mixeltem, ezek az apró, kb lencsényi darabok nem akartak felszámolódni benne. Így, gondoltam, újítok, és a jól bevált recept szerint felmelegítettem az olajakat (nyilván nem azt, ami már össze volt keverve...sajnos), majd feloldottam benne a sheát, kevertem bele E-vitamint (ezt muszáj, nemcsak a krémet óvja, hanem minket is tartósít...), és 1 csepp francia levendulát. Hűtőbe tettem, és megvártam, amíg megdermed, majd kivettem, és most jöhetett a mixelés. Semmi darabosság, fantasztikusan sima, tényleg habos állagú, nagyon jó krém lett belőle! Meglepően gyorsan felszívődik, és egyenlőre jó hatással van Nimó bőrére is, de nyilván ez majd csak néhány napos használat után dől el.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése