2011. augusztus 20., szombat

Az új kenyér ünnepe

Ugyan már egy kicsit késő van, de talán még éppen beleférek a napba...
Ezt a kenyérreceptet már régen meg akartam írni, mert nagyon jó, és roppant praktikus, főleg több gyermekes családanyáknak. És persze nagyon finom! Én úgy is meg tudom csinálni, hogy az egyik csípőmön Réka ül. :)
A receptet eredetileg miraemma blogjában olvastam, bár több helyen is találkoztam már vele azóta. Én egy kicsit átalakítottam a mi ízlésünkre. Így szól:

550g kenyérliszt
4 dl víz, tej, vagy fele-fele
1 teáskanál só
1 fél mokkáskanál bors
1 teáskanál szódabikarbona
4 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolaj
főszerek tetszés szerint

Egy nagy tálba összeöntöm a hozzávalókat, és egy villával jól elkeverem, amíg kellemes állagú tésztát nem kapok, talán egy picit ragadósat. Én nem teszem formába, hanem belerakom tepsibe, kicsit elrendezgetem, hogy kenyér alakú legyen, majd a kb. 200 fokra előmelegített sütőbe teszem, kb  háromnegyed órára. Az utolsó negyed órára én a sütőt feltekerem 275 fokra.

Az eredeti receptben kevesebb liszt szerepel, de akkor nagyon ragad a tészta, szétfolyik a tepsiben, ezért muszáj valamilyen sütőformába sütni.  Nekünk így annyira nem ízlett, mi jobban szeretjük, ha a kenyér jó kérges, ropogós.

A fűszerezés tetszés szerint variálható. Én már készítettem foghagymával, zöld fűszerekkel (a kakukkfű+ oregáno és a rozmaring+kakukkfű+petrezselyem a kedvenc keverékek), pici cukorral, burgonyával és kukoricaliszttel is. Gyanítom, hogy különféle gyümölcsökkel is nagyon finom, így még nem volt alkalmam kipróbálni, de ami késik, nem múlik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése