2014. november 15., szombat

Gyógyfüves olaj készítése

Régebben általában előre elkészítettem nagyobb adag körömvirág olajat, méghozzá azzal a módszerrel, hogy egy kb háromnegyed befőttesüvegnyi olajba beáztattam szárított körömvirágot, annyit, hogy az olaj ellepje. Ezt hagytam állni kb 3 hétig, majd leszűrtem. Ez így szép, és jó, és nyilván nagyon hatásos...az egyetlen baj az volt vele, hogy ha nem használtuk el, akkor bizony megavasodott, és dobhattam ki az egészet. Így ma már, ezen tapasztalatok alapján sosem készítek el ekkora mennyiségű macerátumot.
Inkább az un. "meleg eljárást" válaszom. :)

Erre hoztam is egy új receptet:

200ml extra szűz, lehetőleg bio olivaolaj
1 ek szárított körömvirág
1 ek szárított kamillavirág
1 teáskanál szárított orbáncfű

Az olajba belerakom a szárított virágok keverékét, majd az egészet felteszem vízfürdőre, olyan melegre, hogy a víz semmiképpen se forrjon, olyan 40-50 fokos legyen maximum. Ezen a vízfürdőn tartom a keveréket 3-4 óráig, majd hagyom benne kihülni, és papírtörlőn leszűröm.

Ebből aztán készíthetek jó kis shea habot, popsikenőcsöt, vagy egyszerű sebgyógyító-gyulladáscsökkentő krémet méhviasszal, vagy lanolinnal.

Ha popsikenőcsöt készítünk belőle (tudom, hogy ez a mániám, de a Nimród esetében nagyon durván szüksége van a jól fedő, gyulladáscsökkentő popsikenőcsökre, extra vastag rétegben felkenve...:/):

4 ek olaj
1 csapott evőkanál méhviasz
1 teáskanál Zno2
1 mokkáskanál lanolin
1 mokkáskanál shea vaj
3% panthenol és 3% E vitamin
2 csepp angol levendula illóolaj
1 csepp teafa illóolaj

Az első 4 összetevőt alacsony hőmérsékletű vízfürdőn összeolvasztom, majd leveszem, és a többi hozzávalót már nem a vízfürdőn keverem hozzá. Habverővel jól összekeverem, majd tégelybe töltöm, és a hűtőbe teszem.

Jövő hétre kézkrémet készítek, mert mostmár itt az ideje...sajnos...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése