2014. szeptember 27., szombat

Faux funnels - nem is olyan könnyű...

A faux funnels, vagyis a "hamis csövek", mint szappanminták készítése nem is olyan könnyű. Persze azért nem lehetetlen, de ha az ember igazán szép, szabályos köröket szeretne úgy, hogy közben a színek is szép kontrasztosak legyenek, akkor egy-két adag szappan azért áldozatul esik. :)

Először is, érdemes olyan masszával dolgozni, ami nem szilárdul meg gyorsan. Hogyan érhetjük el ezt? Például ne használjunk olyan olajokat (vagy legalábbis ne nagy mennyiségben), melyek gyors pudingosodást okoznak. Ilyen elsősorban a kókuszolaj, és a pálmaolaj, valamint a méhviasz mennyiségét is érdemes redukálni, vagy ennek az anyagnak a mellőzése is meggondolandó akkor, amikor ilyen mintákat szeretnénk a szappanunkba varázsolni.
A második fontos dolog, hogy ne olyan illóolajokat és színezőanyagokat használjunk, melyek gyorsítják a pudingosodást...ilyenek az agyagok például, vagy az illóolajok közül a fahéj, de ilyen anyag a méz is.
A harmadik dolog, amivel picit késleltehetjük a pudingosodást, az az a csel, hogy picit több vízzel készítjük el a szappanmasszánkat.
A negyedik pedig az, hogy az olajok elegye, melyben majd a lúgot oldjuk nem meleg, hanem mondjuk 20-30 fokos (Azért arra figyeljünk, hogy a szappanképződési reakció végbemenjen...).

Ha megvan a recept a fentiek szerint, akkor kezdődhet a készítés! Rengeteg Youtube videót találni errő, de valahogy egyik sem igazán szabályos, ami nem baj persze, hiszen biztos, hogy valakinek a rakoncátlan faux funnels jön be...én most a szép szabályosra törekedtem.
Egyszerűen tehát kétfelé választjuk a masszánkat, mindkét félt megszínezzük a kívánt színekkel, majd egy hosszú, hengeres, vagy kocka átmérőjű formába, mindig középre célozva öntjük egyszer az egyik, majd a másik színt, felváltva. Én azt szerettem volna elérni, hogy a fekete körök érvényesüljenek, tehát a fehér színű masszából mindig többet öntöttem, mint a feketéből.

Faux funnels előfutárok.


A fekete-fehér kontraszt tökéletesítése (tejes szappanban).


Egy túlmelegedett, és rosszul sikerült változat (a henger, amibe töltöttem, nem állt teljesen függőlegesen...)


És végül, ami már nekem is tetszik!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése