2014. szeptember 20., szombat

Szappangyurma recept

Készült egy nyuszi...


Szóval, teljesen véletlenül elkészült életem eddigi legjobb szappangyurmája. :)

A történet úgy kezdődik, hogy szerettem volna egy olyan szappant készíteni, amely csupa olyan alapanyagból áll össze, melyek kis hazánkban is megteremnek. Persze tudtam én, hogy ettől majd puha lesz ez a szappan, de gondoltam, hogy majd addig kísérletezem, amíg el nem érek egy viszonylag kemény állagot. A stabilizálást méhviasz hozáadásával gondoltam. Az alap természetesen napraforgóolaj, a habzást pedig ricinusolaj adja. De van benne lanolin és mandulaolaj is. E két utóbbi csak az öröm kedvéért. :) A folyadék tartalmat 36%-ra, a szabad olaj tartalmat pedig 4%-ra csökkentettem. Ebből lettek a tegnap feltöltött dominók. Mikor ezeknek a dominóknak a széleit levágtam, majd ezeket a maradékokat elkezdtem összedolgozni-összegyúrogatni, akkor vált világossá számomra, hogy a totális véletlen jóvoltából nagyszerű szappangyurmát kaptam...

A recept arányai a következők:

73% napraforgóolaj
11% ricinusolaj
7% mandulaolaj
7% méhviasz
2% lanolin

A masszát simán formába öntjük, kiszedjük 24-48 óra után a formából, majd 4 hétig érni hagyjuk. Ez utn gyurmázhatunk vele. Csodajó állaga lett, teljesen jól formázható, nem törik, tartja magát, nem száraz...stb. Készíthetünk mindenféle színben, hogy szebbnél szebb formákat alkothassunk belőle, akár a gyerekekkel is. Egyre kell csak vigyázni: mivel magas a napraforgó olaj tartalma, ezért feltételezehtően gyorsan fog avasodni (és gyanítom, hogy a mandulaolaj tartalom is hozzájárul ehhez a nem kívánt mellékhatáshoz), így olyan hosszú tárolási idővel sajnos nem számolhatunk. 1-2 hónapon belül tehát használjuk el.










1 megjegyzés:

  1. Szia. Ha a mandula ès a napraforgó olaj finomított akkor talán nem romlik olyan hamar ès ha csak díszek meg beágyazás lesz belőle az SF lehet akár csak 2 százalèk. Így nem marad sok szabad zsír ami avasodna. Köszönöm a receptet.Eddig nem tudtam hogy kèszülhet

    VálaszTörlés