2012. november 3., szombat

Arckrém 30%-os víztartalommal

Régóta érlelődött már bennem a gondolat ennek a krémnek az elkészítéséről. Mivel most igény is mutatkozott rá, a dolog sürgetővé vált, és viszonylag zsúfolt napjaim közepette is időt szakítottam a megalkotására. Olyan embernek készült, akinek alapvetően zsíros bőre van, preventív céllal mégis szeretne egy olyan tuti kis hidratáló arckrémet, ami nem nagyon zsírozza a bőrét, viszont nem is 98%-ban víz. :/
Az én oldalamról pedig már nagyon szerettem volna helyettesíteni a sztearinsavat kicsit barátságosabb emulgeátorral, mégpedig olyannal, amellyel magasabb víztartalmú krémeket is lehet készíteni (a lecitinnel sajnos nem lehet), és beleillik a natúrkozmetikumok világába is. Így találtam rá az emulsanra, ami egy természetes emulgeátor kémiailag módosított változata.

Íme:

8g argán olaj
5g méhviasz
5g sárgabarackmag olaj
4g emulsan (emulgálószer, amivel 20-40%-os víztartalmú krémeket lehet készíteni)
9g rózsavíz
3g lecitin
1 csepp E vitamin
2-3 csepp tejsav
rokonsal (10 grammonként 2 csepp)

Az argán olajat+sárgabarackmag olajat+ méhviaszt vízgőz fölött összeolvasztjuk, ebbe tesszük az emulsant és a lecitint. Mikor minden felolvadt, levesszük a vízfürdőről, a kissé felmelegített rózsavizet egyben hozzáöntjük, ez után kezdjük el keverni botmixerrel. Hozzáadjuk az E vitamint+tejsavat+rokonsalt is, még keverjük, amíg teljesen össze nem áll. Ízlés szerint illatosítjuk, majd fertőtlenített tégelybe töltjük. 4 hónapig áll el, és annyi időre szerintem elég is ez a mennyiség.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése