2012. október 4., csütörtök

Szappanos dolgok

Néhány alkalommal sikerült időt szakítanom szappanfőzésre is, az eredmény többé kevésbé kielégítő.

Az első tapasztalat a levendulás szappan lilára színezésének megvalósítása közben született. Olvastam valahol, hogy ha a masszához pici kakaóport adunk, akkor ilyen módon a szappant lilára színezhetjük. Nos, jelentem, ez sajnos nem így van. Akármilyen picit is próbáltam hozzáadni, az eredmény határozottan barna. :)



A másik tapasztalat: valaki kért tőlem kecsketejes samponszappant (arra, hogy ki volt az, sajnos már nem emlékszem, elnézést, ha magára ismer az illető, legyen kedves, és szóljon!!), én pedig elkészítettem,  a már jól bevált recept alapján olivaolajból, kókuszolajból, ricinusolajból, jojobaolajból és neem olajból. Illatanyagot nem kapott, mert érzékeny bőrű ember kérte, arra emlékszem. Nagyon bevált egyébként, jobban, mint a sörös. Bár ezzel is "nagyon" hajat kell mosni, és én még mindig szeretem utána az almaecetet. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése