2011. november 7., hétfő

Kecsketejes krém

Ma este elkapott a hév, és elkészítettem egy kis adag kecsketejes krémet. Könnyű dolgom volt, mert már hetek óta motoszkált a recept a fejemben, valamint éppen van itthon friss kecsketej, és zsíros krém alapom is van mindig ugrásra készen.
Fogtam hát egy evőkanálnyit a krémalapból (ami egyszerű olaj+méhviasz keveréke), adtam hozzá kb. a krém 5%-ának megfelelő mennyiségű lisolecitint, ezeket hidegen összekevertem, és óvatosan adagoltam hozzá a kecsketejet (hidegen, ezt is). Kíváncsi voltam, hogy mennyi tejet képes felvenni a keverék, és furcsa módon egészen sokat, kb. másfél evőkanálnyi kecsketejet hozzá tudtam önteni. Mivel nem szeretném hűtőben tárolni (kíváncsi vagyok, hogy meddig áll el), ezért a pH beállítása után Rokonsallal tartósítottam.
Nagyon lágy, selymes krémet kaptam így, itta a bőröm, örült neki. Az én bőröm nem száraz, a kezem is rendben van, így igazán nem tudom letesztelni, de már kiszemeltem a megfelelő alanyokat a tesztelésre, és jövök majd az eredménnyel. :)

5 megjegyzés:

  1. :D ha elfogynak az alanyok, tudok egyet ajánlani... ;)

    VálaszTörlés
  2. Szia! :D Ha bátor vagy, adok szívesen...;)

    VálaszTörlés
  3. Bátor hát :))
    Majd beszélünk róla :))

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Érdeklődnék, hogy meddig állt el ez a krém, valamint hogy mennyire állítottad a ph-ját és mivel és mennyi rokonsalt tettél hozzá?
    Köszi a választ! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    A kréme nem tudom, hogy meddig áll el, mert én egyszer csináltam egy nagyon keveset belőle. igazából nekem/nekünk nem volt szükségünk ilyen speciális krémre, így többször nem készült el. A Rokonsal 4 hónapig ígér eltarthatóságot, a ph-t pedig tejsavval szoktam beállítani, de a kecsketej esetében szerintem nem kell, mert eleve savas lesz a krémed, ha jól emlékszem. Azért mérj pH-t...:)

    VálaszTörlés