2012. január 16., hétfő

A téli kézápolásról

Ez a téma most két okból is aktuális. Egyrészt az a hír járja, hogy jön a hideg (mondjuk holnap), másrészt személyes okaim is vannak. Az utóbbit tekintve, szégyen ide, szégyen oda, én sem figyeltem eléggé a saját kezemre, és a hideg, szeles időjárás csúnyán kiszárította a bőrömet. Ez azt jelenti, hogy a kezemet tekintve úgy néztem ki, mintha mondjuk már vagy 20 éve éjt nappallá téve ásóznék, malteros vödröket hordanék...pedig nem. Szóval én sem figyeltem eléggé.
Pedig a hideg, a szél és a száraz levegő együtt bizony nem tesznek jót a bőrünknek. Ilyenkor a kéz, és az arc bőrének - mivel ezek vannak kitéve folyamatosan az időjárás viszontagságainak - folyamatos visszazsírozásra van szüksége. Tehát nem is annyira a magas víztartalmú hidratáló krémek az igazán hatásosak, hanem a jó tömény zsíros kencék. Ha a kezünk már száraz, a bőr repedezett, bőrkeményedéses, akkor a leghatásosabb, ha éjszakára zsíros krémmel bekenjük, és pamut kesztyűt húzunk. Ezzel együtt pedig, amikor ébren vagyunk, 1-2 óránként kenjük be a kezünket. Ilyenkor elég egészen kis mennyiségű krémet felvinni, hogy azért nap közben másra is tudjuk használni őket, mint kézkrémhordozásra. ;) Legjobb, ha kézmosás után nem törölközünk egészen szárazra, kis mennyiségű krémet jól bemasszírozzuk, és már mehetünk is a dolgunkra.
Persze az is fontos, hogy amikor elhagyjuk a lakást, és kimerészkedünk a farkasordító hidegbe, akkor is ápoljuk le a kezünket egy adag krémmel, és mindig húzzunk kesztyűt!
Nekem ezek a kis trükkök segítettek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése